Conform legislatiei in vigoare, renuntarea la cumparare este aplicabila doar
clientilor persoane fizice. Renuntarea la produsele cumparate poate fi facuta
fara invocarea vreunui motiv, conform legii comertului la distanta (O.G. 34 /
2014 cu modificarile ulterioare).
Orice
returnare de produs se va face doar dupa confirmarea explicita prin email
(contact@biofuture.ro) ca ati citit si acceptat prezentele conditii de
returnare.
Conditiile
de returnare/schimbare ale produselor sunt:
Daca
produsul comandat nu este ceea ce v-ati dorit il puteti returna pentru a fi
schimbat sau pentru returnarea valorii produsului (mai putin cheltuielile de
transport acolo unde este cazul) intr-un interval de timp de 14 zile
calendaristice de la data achizitiei, fara invocarea unui motiv si fara
penalitati. Produsul returnat trebuie sa fie in ambalajul original cu toate
accesoriile, cu etichetele intacte, documentele care le-au insotit si cu o
copie a facturii de achizitie. Returnarea unui produs fara ambalajul acestuia
sau fara accesorii ale ambalajului (spre exemplu elementele de protectie din polistiren
etc) sau ale produsului va duce la diminuarea valorii returnate, conform celor
mentionate mai jos. Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta
modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, pete, socuri etc.
Cheltuielile
de returnare vor fi suportate de client iar rambursarea contravalorii
produsului se va face in cel mult 14 de zile de la data receptionarii bunului.
Costurile
serviciilor asociate deja executate la momentul livrarii si sau platii
comenzii, respectiv costurile de livrare, ramburs, comisioanele bancare si cele
pentru plata on-line vor fi deduse din pretul produsului.
Produsele
vor fi returnate numai catre BIOFUTURE CARPATHIA SRL, la adresa Sos. Dudesti
Pantelimon 44, Sect 3 Bucuresti, tel de contact 0722259813, prin DPD.
Nu se accepta livrarea prin alte metode, coletele trimise astfel fiind
neprocesate si returnate expeditorului. Va trebui sa suportati costul direct al
returnarii bunurilor.
Diminuarea
valorii bunurilor returnate
Deoarece
in cazul vanzarilor la distanta consumatorul nu are posibilitatea de a vedea
bunurile inainte de incheierea contractului, acesta are dreptul de a returna
produsul. Din acelasi motiv, consumatorului i se permite sa testeze si sa
verifice bunurile pe care le-a cumparat in masura in care este necesar pentru a
stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor.
Pentru
a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul
trebuie sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar
permite sa o faca intr-un magazin fizic real. Produsele electronice si
electrocasnice se probeaza numai prin pornirea si oprirea acestora, nu prin
folosirea acestora in scopul in care au fost produse. Prin urmare, in timpul
perioadei de retragere, consumatorul trebuie sa manuiasca si sa inspecteze
bunurile cu grija necesara.
Sunteti
responsabil pentru diminuarea valorii bunurilor care rezulta din utilizari
altele decat cele necesare pentru determinarea naturii, calitatilor si
functionarii bunurilor.
Manipularile
acceptate pentru determinarea naturii, calitatii si functionarii bunurilor
sunt:
-
dezambalarea fara distrugerea sau deteriorarea ambalajelor originale;
-
inspectarea vizuala, tactila si olfactiva (atunci cand nu se incalca
prevederile de mai jos) a produselor;
-
in cazul produselor care nu necesita montarea de accesorii consumabile sau
racordarea la alte utilitati decat energia electrica se permite alimentarea
numai cu energie electrica si pornirea/oprirea acestora;
Unii
consumatori isi exercita dreptul de retragere dupa ce au utilizat bunurile
intr-o masura care depaseste limita necesara stabilirii naturii,
caracteristicilor si modului de functionare a bunurilor. In acest caz,
consumatorul nu isi pierde dreptul de retragere, ci raspunde pentru
diminuarea valorii bunurilor.
Acţiuni
neacceptate care duc la diminuarea valorii produsului returnat sau pierderea
dreptului de retragere:
-
folosirea aparatelor electrocasnice in orice alt mod decat testarea prin
pornirea/oprirea aparatului;
-
ruperea sigiliilor si a etichetelor;
-
ruperea sau deteriorarea ambalajelor originale (ambalajele originale fac parte
integranta din produs);
-
zgarierea, murdarirea, patarea, impregnarea produselor cu substante externe;
-
desigilarea accesoriilor consumabile (de exemplu foliile siliconate)
Pentru
protectie, toate produsele expediate de noi sunt protejate cu polistiren si
sunt ambalate in cutii din carton craft natur tip CO5.
In
cazul returnarii consumatorul este responsabil in ceea ce priveste diminuarea
valorii bunurilor care rezulta din manipularea bunurilor, altele decat cele
necesare pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii
bunurilor. In cazul in care bunul returnat prezinta ambalaj original deteriorat
sau incomplet, urme de uzura, zgarieturi, lovituri, socuri electrice, accesorii
lipsa, certificate de garantie lipsa, consumatorul este responsabil in ceea ce
priveste diminuarea valorii bunurilor.
Valoarea
produselor folosite, cu urme de uzura (pete, zgarieturi, indoituri, fisuri,
lovituri etc.) se diminueaza cu minim 15% din pretul de lista – reprezentand
costurile de igienizare, cosmetizare, inlocuire a eventualelor piese
deteriorate si aducere la o forma comerciala in vederea vanzarii ca produs
Reconditionat. Valorea finala se stabileste in functie de
valoarea pieselor ce trebuiesc inlocuite si a manoperei de reconditionare sau
ca diferenta dintre valoarea initiala a produsului nou si valoarea de revanzare
a produsului folosit.
Valoarea
produselor cu ambalajul original deteriorat (carton sifonat si/sau rupt si/sau
taiat si/sau gaurit si/sau ud si/sau cu urme de etichete, banda adeziva, pix,
marker etc.) se diminueaza cu 5% din pretul de lista.
Valoarea
produselor cu ambalajul original lipsa sau incomplet (de exemplu elemente de
protectie din polistiren etc.) se diminueaza cu 10% din pretul de lista.
In
cazul in care produsul returnat are si urme de uzura si ambalajul original
deteriorat sau incomplet, valorile de mai sus se cumuleaza.
Constatarea
starii de receptie a produsului returnat se va face exclusiv la sediul
producatorului (Biofuture Carpathia srl) si se va finaliza prin intocmirea unui
proces verbal de constatare care va fi trimis si cumparatorului. Cumparatorul
care a returnat produsul poate asista la procesul de receptie.